Memy 2 - wirusy umysłu. Czemu stały się tak popularnym narzędziem komunikacji? 2
-
w Quizy
Memy - wirusy umysłu. Czemu stały się tak popularnym narzędziem komunikacji?
Pismo to stosunkowo nowy wynalazek w historii ludzkości – liczy sobie tylko osiem tysięcy lat. Ostatnio coraz rzadziej z niego korzystamy, zwłaszcza w przeładowanym informacjami internecie. Zamiast czytać wnikliwie i z uwagą, scrollujemy strony, skanujemy wpisy.
Co się wybija w tej masie? Obrazek, zwłaszcza na telefonicznym ekranie. Trudno się temu dziwić – informacja wizualna jest najbardziej ekonomicznym sposobem przekazu treści. Kompaktowa i skompresowana przekazuje najwięcej danych w najłatwiejszej do przyswojenia formie.
(…)Niewiele trzeba, aby zostać bohaterem mema. Wystarczy jedno zdjęcie i zaskakujący zbieg okoliczności, a nasza fotografia opatrzona mniej lub bardziej błyskotliwą sentencją rozprzestrzeni się po internecie lotem błyskawicy. Niczym wirus zainfekuje mózgi kolejnych osób, które sieją tę zarazę przez lajki i udostępnienia.
(…)Ważne, aby mem był skrótem myślowym łatwym do uchwycenia i zrozumienia przez szerokie grono odbiorców – wynika z badań przeprowadzonych wśród Polaków w lutym 2016 r. przez instytut badania opinii publicznej GfK Polonia. „Najbardziej zaraźliwe memy to także te, które na bieżąco komentują rzeczywistość. Widać to było choćby po przegranym meczu Legii. Internet był bezwzględny” – mówi Marcin Ostajewski. Przypomina też, że podobnie stało się w 2012 roku, kiedy media społecznościowe opanowała „chytra baba z Radomia”.
Quiz
Dodaj komentarz
Opublikuj komentarz jako gość